Program


MÁV Lukács/6. Zeneakadémia

MÁV Lukács/6. Zeneakadémia

Kesselyák Gergely arról nevezetes, hogy különös gonddal állítja össze hangversenyeinek műsorát. Ezen az estén a derűé és a vidámságé a főszerep.
Közreműködik Várdai István (gordonka)

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Wednesday, April 22 2020 7:00PM

Műsor
Rossini: Semiramis – nyitány
Gulda: Gordonkaverseny
Beethoven: IV. szimfónia

Közreműködik
Várdai István (gordonka)

Vezényel
Kesselyák Gergely

Kesselyák Gergely arról nevezetes, hogy különös gonddal állítja össze hangversenyeinek műsorát. Ezen az estén a derűé és a vidámságé a főszerep. Gioachino Rossini (1792–1868) koncerteken is gyakran játszott operanyitányai jókedvű, színpompás szimfonikus művek, fülbemászó dallamokkal és ragyogó színekkel – ez az állítás tökéletesen érvényes az 1823-ban Velencében bemutatott (mellesleg Voltaire szövegére komponált) Semiramis című opera nyitányára is. Friedrich Gulda (1930–2000) korának egyik kiemelkedő zongoraművésze volt, különc és „fenegyerek”. Mint zeneszerző, egyik legismertebb műve ma felcsendülő versenyműve csellóra és fúvós zenekarra, amelyben a zene alaphangja a jazz. A nemes és elegáns csellóhang, valamint a gyakran triviális katonazene ellentétét sikerült ebben a műben összebékítenie. A szólista, Várdai István a moszkvai Csajkovszkij-verseny világraszóló 3. díjával és a Genfi Nemzetközi Csellóverseny első díjával büszkélkedhet, a bécsi Zeneakadémia professzora. Beethoven 1806ban bemutatott IV. szimfóniája az egy évvel korábbi, drámai Eroica szimfónia ellentétpárja, csupa derű, jókedv és még a zenei humorra is találunk példát benne. Merész harmóniái hallatán azt mondhatjuk, a születő romantika hangja keveredik benne Haydn hagyományaival.

Our offer


A IX. szimfóniát nem túlzás az európai zene legjelentősebb remekművének jellemezni, amely végigkísérte nagy veszteségeinket és győzelmeinket: a wagneri összművészet egyik ihletforrása, a szabadság himnusza, sokak számára a berlini fal leomlásának kísérőzenéje. Egyesek egy öntörvényű zseni megnyilatkozását, mások a közös szellem erejét hallják benne. Az első hangok a „semmiből teremtés” mágikus aktusát, az utolsó ütemek a mindenség önfeledt ünnepélyét jelenítik meg.

Apollo and Dionysus, idyll and rampant celebration: such pairs of opposites could be used to describe Beethoven's two symphonies, the Symphony No. 6 and Symphony No. 7. The first is one of the most beautiful examples of music depicting nature, in which we hear birdsong, the murmur of a stream, a shepherd's horn. The second, which – after Richard Wagner’s often quoted remark – has been called 'the Apotheosis of the Dance itself', was a resounding success in its day in the imperial city. It contains the popular Allegretto, which was applauded by the audience at its premiere and on occasion has been performed as a stand-alone piece. The fourth evening in Gábor Takács-Nagy's Beethoven series features works by the composer from his "Promethean" period.

Suggestions


Olaszországi kirándulást ígér zenekarunk hangversenye, amely a XIX. század ünnepelt nagybőgővirtuózát, Giovanni Bottesinit is megidézi egy romantikus operabetét erejéig. Ezután…

The musicians of our orchestra prepare their favorite pieces for the interactive program recommended for 0-3 year-old children. Edit Székely,…

Alig találunk ikonikusabb alkotást az operairodalomban a Toscánál, amely Victorien Sardou francia drámaíró színdarabjának feldolgozásaként, Puccini zsenialitásának köszönhetően nyerte el…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.