Program
MÁV Erdélyi/5. Zeneakadémia 21-22
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Thursday, February 10 2022 7:00PM
MÁV Szimfonikus Zenekar
MŰSOR
Liszt: Haláltánc
Chopin: Andate Spianato et Grand Polonaise, Op. 22
Liszt: Koronázási mise
KÖZREMŰKÖDIK
Balázs János (zongora),
Szabóki Tünde (szoprán), Szántó Andrea (mezzoszoprán), László Boldizsár (tenor),
Cser Krisztián (basszus), Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
VEZÉNYEL
Kesselyák Gergely
Liszt Ferenc és Frédéric Chopin nagyjából egy időben kerültek Párizsba és jó barátok lettek. Ebben az időben, 1830 és 1834 között keletkezett Chopin harmadik zongorára és zenekarra írott műve (a két zongoraverseny után). A mű első része, az Andante zongoraszóló, utána csatlakozik a zenekar, a zeneszerző szülőhazáját idéző lengyel nemzeti tánc, a polonéz formájában. Liszt ekkoriban kezdett a programzene gondolatával foglalkozni, 1838-tól több mint húsz évig érlelte harmadik zenekaros zongoraművét, amelyet nem nevezett zongoraversenynek, hanem a „Haláltánc – parafrázis a Dies irae témájára” címet adta neki. A művet 1865-ben mutatták be, nem sokkal ezután komponálta Ferenc József császár és Erzsébet királyné magyar királlyá és királynővé koronázásának ünnepi ceremóniájára a Magyar koronázási misét. A műben a katolikus szentmise hagyományos zenei eszközei mellett sok magyaros motívum is megszólal. A császári udvar szertartásrendjének előírásai szerint az 1867. június 6-án megtartott koronázási szertartáson bécsi muzsikusok játszottak és énekeltek, Liszt Ferencet hivatalosan nem is hívták meg, Buda és Pest népe azonban hatalmas ünneplésben részesítette, amikor a szertartás után gyalog ment vissza pesti lakásába.
Rendező: MÁV Szimfonikus Zenekar
Our offer
Dmitrij Sosztakovics (1906-1975) a huszadik századi orosz zene egyik legjelentősebb alkotója, akinek élete és művei is tele vannak ellentmondásokkal. Hangversenyünk minden műsorszáma különleges jelentőségű, mert magyarországi bemutató. Szólistaként a világhírű Gustav Riviniust csellóművészt köszönthetjük, aki Saarbrückeni Zeneakadémia és a Maastrichti Konzervatórium professzora.
Apollo and Dionysus, idyll and rampant celebration: such pairs of opposites could be used to describe Beethoven's two symphonies, the Symphony No. 6 and Symphony No. 7. The first is one of the most beautiful examples of music depicting nature, in which we hear birdsong, the murmur of a stream, a shepherd's horn. The second, which – after Richard Wagner’s often quoted remark – has been called 'the Apotheosis of the Dance itself', was a resounding success in its day in the imperial city. It contains the popular Allegretto, which was applauded by the audience at its premiere and on occasion has been performed as a stand-alone piece. The fourth evening in Gábor Takács-Nagy's Beethoven series features works by the composer from his "Promethean" period.
Our orchestra's permanent guest conductor, Péter Csaba will take the audience on a journey into the music of German Romanticism. Max Bruch (1838-1920) followed in Mendelssohn's footsteps as a composer and later became an admirer and friend of Brahms. His most frequently performed work is Violin Concerto No. 1 in G minor, which was premiered by Joseph Joachim. Austrian organist and composer Anton Bruckner (1824-1896) was a deeply religious man and an ardent follower of Wagner's music. His last symphonies belong to final stage of Romanticism, both in terms of the size of the orchestra and the length of the pieces. He described Symphony No. 4, composed in 1874, as 'Romantic'; in fact, it is a depiction of nature, from idyllic landscape to terrifying storm. Another special feature of the concert is that the violin soloist, Anna Csaba, is the daughter of the conductor, who studied at the Conservatory of Music de Genève and later Cologne University of Music and Dance.
Suggestions
HUNGARIAN MASTERPIECES - Liszt / Kevin Chen / Honvéd Male Choir / Gábor Hontvári - L/3
MÁV Szimfonikusok ZenekarFrom virtuoso pianist, Franz Liszt became an accomplished composer, and his much-loved symphonic poem Les Préludes is a testament to…
Since the beginning of time, birdsong has been a source of inspiration for all musicians. In our youth concert, we…
A IX. szimfóniát nem túlzás az európai zene legjelentősebb remekművének jellemezni, amely végigkísérte nagy veszteségeinket és győzelmeinket: a wagneri összművészet…
Warning! The basket time limit is about to expire!
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.