Program


MÁV Erdélyi/4. Zeneakadémia

MÁV Erdélyi/4. Zeneakadémia

Alim Shakh visszatérő vendégkarmesterünk, a legendás hírű Ilja Musin, a szentpétervári karmesteriskola megalapítójának tanítványa volt. Ma ugyanott tanít és a világ számos helyén tart mesterkurzusokat. Műsora áttekintést ad a Csajkovszkij utáni orosz zeneszerző nemzedék műveiből.  more

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Saturday, March 21 2020 7:00PM

Műsor
A. Ljadov: C-Dúr Polonéz
Glazunov: II. Hangversenykeringő
Sztravinszkij: Tűzmadár szvit (1919)
Rahmanyinov: III. zongoraverseny
közreműködik: Jurij Favorin (zongora)

Vezényel
Alim Shakh

Alim Shakh visszatérő vendégkarmesterünk, a legendás hírű Ilja Musin, a szentpétervári karmesteriskola megalapítójának tanítványa volt. Ma ugyanott tanít és a világ számos helyén tart mesterkurzusokat. Műsora áttekintést ad a Csajkovszkij utáni orosz zeneszerző nemzedék műveiből. Anatolij Ljadov (1855– 1914) még Muszorgszkijtól is tanult, szoros kapcsolatot ápolt az Orosz Ötök híres zeneszerző csoportjával, később a Szentpétervári Konzervatórium igazgatója lett. Leghíresebb művei szimfonikus költemények: Az elvarázsolt tó és Kikimora. Alekszandr Konsztantyinovics Glazunov (1865–1936) Rimszkij-Korszakov tanítványa volt, 1928-tól Párizsban élt, az ő életművéből Hegedűversenye lett maradandó. Igor Sztravinszkij (1882-1971) a XX. század egyik legnagyobb zeneszerzője, hírnevét éppen a Párizsban bemutatott Tűzmadár című balett-zenével alapozta meg, amelyből ő maga készített később zenekari szvitet. Szergej Rahmanyinov (1873–1943) korának egyik leghíresebb zongoraművésze volt, élete második felében Amerikában élt. Zongoraműveit sokat játsszák. Három zongoraversenye közül a második a legnépszerűbb, a harmadik pokoli nehézsége miatt ritkábban hangzik el, pedig kifejezésben és dallaminvencióban gazdag, a szólóhangszer és a zenekar igen bonyolult összjátékának köszönhetően nagyon hatásos koncertdarab.

Our offer


Apollo and Dionysus, idyll and rampant celebration: such pairs of opposites could be used to describe Beethoven's two symphonies, the Symphony No. 6 and Symphony No. 7. The first is one of the most beautiful examples of music depicting nature, in which we hear birdsong, the murmur of a stream, a shepherd's horn. The second, which – after Richard Wagner’s often quoted remark – has been called 'the Apotheosis of the Dance itself', was a resounding success in its day in the imperial city. It contains the popular Allegretto, which was applauded by the audience at its premiere and on occasion has been performed as a stand-alone piece. The fourth evening in Gábor Takács-Nagy's Beethoven series features works by the composer from his "Promethean" period.

A IX. szimfóniát nem túlzás az európai zene legjelentősebb remekművének jellemezni, amely végigkísérte nagy veszteségeinket és győzelmeinket: a wagneri összművészet egyik ihletforrása, a szabadság himnusza, sokak számára a berlini fal leomlásának kísérőzenéje. Egyesek egy öntörvényű zseni megnyilatkozását, mások a közös szellem erejét hallják benne. Az első hangok a „semmiből teremtés” mágikus aktusát, az utolsó ütemek a mindenség önfeledt ünnepélyét jelenítik meg.

Suggestions


The musicians of our orchestra prepare their favorite pieces for the interactive program recommended for 0-3 year-old children. Edit Székely,…

Olaszországi kirándulást ígér zenekarunk hangversenye, amely a XIX. század ünnepelt nagybőgővirtuózát, Giovanni Bottesinit is megidézi egy romantikus operabetét erejéig. Ezután…

Alig találunk ikonikusabb alkotást az operairodalomban a Toscánál, amely Victorien Sardou francia drámaíró színdarabjának feldolgozásaként, Puccini zsenialitásának köszönhetően nyerte el…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.