Program


SÍRIG TARTÓ SZERELEM - Wagner / Strauss / Prokofjev / Saint-Saëns - Sümegi Eszter, Farkas Róbert L/1

SÍRIG TARTÓ SZERELEM - Wagner / Strauss / Prokofjev / Saint-Saëns - Sümegi Eszter, Farkas Róbert L/1

Hangversenyünk mindegyik műsorszáma a szerelemről szól. Wagner műve ifjú feleségének szánt nászajándék; Rómeó és Júlia története, mely több zeneművet is ihletett, a szerelmesek halálával végződő tragédia; Richard Strauss csodálatos dalciklusa egy boldog házasságban végigélt élettől búcsúzik.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2023. szeptember 21. csütörtök, 19:00

MŰSOR

Wagner: Siegfried-idill
R. Strauss: Négy utolsó ének
Prokofjev: Rómeó és Júlia – I-II. szvit - részletek
Saint-Saëns: Sámson és Delila – Bacchanália

KÖZREMŰKÖDIK

Sümegi Eszter – szoprán

VEZÉNYEL

Farkas Róbert
 
Sümegi Eszter, hangversenyünk szoprán-szólistája Kossuth-díjas, Érdemes művész. Művészi pályája kezdetének 30. évfordulóján köszöntjük őt hangversenyünkkel. Zeneakadémiai diplomája megszerzésének évében első díjat nyert a nemzetközi Pavarotti Énekversenyen, Philadelphiában, azóta az Operaház magánénekese. 2012-ben elsők között kapta meg a Magyar Állami Operaház kamaraénekese kitüntető címet. Első önálló hanglemeze 2003-ban jelent meg „Szerelem, vér és tűz” címmel, a MÁV Szimfonikus Zenekar közreműködésével. Repertoárja mintegy 20 szerepet tartalmaz, elsősorban Verdi, Puccini, Wagner és Richard Strauss operáiban. Vendégszerepelt a világ minden táján.

Hangversenyünk mindegyik műsorszáma a szerelemről szól. Wagner műve ifjú feleségének szánt nászajándék; Rómeó és Júlia története, mely több zeneművet is ihletett, a szerelmesek halálával végződő tragédia; Richard Strauss csodálatos dalciklusa egy boldog házasságban végigélt élettől búcsúzik.

Farkas Róbert a Zeneakadémián kórusvezetést és karmesterséget tanult, majd Berlinben fejezte be tanulmányait. 2021 óta zenekarunk vezető karmestere.

Ajánlatunk


Takács-Nagy Gábor Beethoven-sorozatának első estéjét az István király nyitánnyal kezdi, amellyel 1812-ben az új Pesti Színházat avatták. Az I. szimfóniáról a méltatók azt emelik ki, hogy abban még erősen felismerhető Haydn hatása, valamint nosztalgikus emlékezés szülőföldjére, a Rajna vidékére. Több zenetörténész is rámutat, hogy Beethoven nagy, drámai szimfóniái után könnyedebb, vidám alaphangulatú művet írt. Így jött létre a helyenként humoros vonásokat is mutató IV. szimfónia.

Beethoven életrajzírói a mester egyik legjellemzőbb tulajdonságaként emlegetik szabadságszeretetét. Ez az alapja az 1809-ben komponált Egmont nyitánynak. Szellemi rokona az Egmont zenének a III. szimfónia is, amely az Eroica (Hősi) melléknevet kapta. A II. szimfóniát 1803-ban mutatták be, derűs, optimizmust sugárzó mű, pedig keletkezése idején Beethoven már tudott gyógyíthatatlan fülbajáról.

A hangversenyt zenekarunk vezető karmestere, Farkas Róbert vezényli, aki műsorát csupa francia vonatkozású műből állította össze. Haydn 1784-ben Párizsból érkezett „rendelésre” komponálta hat „Párizsi szimfóniáját”. B-dúr szimfóniájának második tételében egy közismert francia népdal témáját dolgozta fel. Ravel francia szövegre komponálta dalait, a műsor második felében felcsendülő két népszerű zenekari mű pedig a francia zene talán legismertebb és leginkább közkedvelt darabja.

Ajánló


Beethoven Coriolan-nyitánya örök. Ahogy a VIII. szimfónia is, ez a haydni derűt sugárzó remekmű, amelyet 1814-ben mutattak be, és könnyed,…

A zenehallgatást nem lehet elég korán kezdeni! Az idei évadban is folytatódnak nagy sikerű családi koncertjeink. A programok szerkesztője és…

Apollón és Dionüszosz, az idill és féktelen ünnepély: efféle ellentétpárokkal lehetne jellemezni Beethoven két szimfóniáját, a Hatodikat és a Hetediket.…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!