Program


MÁV Szőke Tibor Mesterbérlet/2.

MÁV Szőke Tibor Mesterbérlet/2.

A hangverseny szólistái között a hegedűszólamot korunk talán legnagyobb hegedűművésze, Maxim Vengerov játssza, aki ezúttal karmesterként is bemutatkozik, Ránki Fülöp és Devich Gergely pedig a mai fiatal hangszeres művészek legjobbjai közé tartoznak.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. február 22. szombat, 19:30

MŰSOR
Beethoven: Hármasverseny
Beethoven: VII. szimfónia

KÖZREMŰKÖDIK
Devich Gergely (gordonka)
Ránki Fülöp (zongora)

HEGEDŰN KÖZREMŰKÖDIK ÉS VEZÉNYEL
Maxim Vengerov

Amióta Vivaldi megalkotta a szólóhangszeres versenymű műfaját, minden zeneszerző lényegében a tőle tanult séma szerint írt hegedű- vagy zongoraversenyt. Beethoven szinte minden versenyművében túllép ezen, a szólóhangszer egyéni hangja, a zenekar szerepének felértékelődése napjainkig ható példát mutat. Egyetlen olyan műve, amellyel a Haydn és Mozart által annyira kedvelt Sinfonia concertante hagyományát követi, a Hármasverseny hegedűre, gordonkára és zongorára. Mindhárom hangszer szólisztikus feladatot kap a műben,emellett azonban az egymáshoz alkalmazkodó kamarazenélés igényét is teljesítik. Különlegesen szép az átmenet a lassú tétel és a vidám, gyors finálé között. A Hetedik szimfónia is előzmény nélküli: az öröm kifejezése addig egyetlen zeneszerzőnek sem sikerült ilyen elementáris erővel. Talányos mű,sokan próbáltak rá magyarázatot találni. Egyesek szerint „a tánc apoteózisa”, mások úgy vélik, az antik görög világ ábrázolása volt Beethoven célja. Bármelyiket is fogadjuk el, nem vonhatjuk ki magunkat a zene elementáris hatása alól. A hangverseny szólistái között a hegedűszólamot korunk talán legnagyobb hegedűművésze, Maxim Vengerov játssza, aki ezúttal karmesterként is bemutatkozik, Ránki Fülöp és Devich Gergely pedig a mai fiatal hangszeres művészek legjobbjai közé tartoznak.

Ajánlatunk


Apollón és Dionüszosz, az idill és féktelen ünnepély: efféle ellentétpárokkal lehetne jellemezni Beethoven két szimfóniáját, a Hatodikat és a Hetediket. Takács-Nagy Gábor Beethoven-sorozatának negyedik estjén a „prométheuszi” korszakában járó komponista műveit halljuk.

Beethoven Coriolan-nyitánya örök. Ahogy a VIII. szimfónia is, ez a haydni derűt sugárzó remekmű, amelyet 1814-ben mutattak be, és könnyed, tréfás hangvétele miatt a szerzőnek is titkos kedvence volt. „Az én kis F-dúrom” – hivatkozott rá egyik feljegyzésében. Takács-Nagy Gábor korunk egyik innovatív Beethoven-karmestere, aki egy olyan jól ismert zenedarabbal is újat tud mutatni, mint az V. szimfónia, amelyre immár örökre ráragadt a komponista titkára által önkényesen választott Sors melléknév.

Ajánló


Olaszországi kirándulást ígér zenekarunk hangversenye, amely a XIX. század ünnepelt nagybőgővirtuózát, Giovanni Bottesinit is megidézi egy romantikus operabetét erejéig. Ezután…

A IX. szimfóniát nem túlzás az európai zene legjelentősebb remekművének jellemezni, amely végigkísérte nagy veszteségeinket és győzelmeinket: a wagneri összművészet…

Nem túlzás, ha azt mondjuk, a közelmúltban elhunyt Eötvös Péter az utóbbi évtizedek kimagasló zeneszerzője volt, akinek széles világlátása, közvetlensége…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!