Program


MÁV Lukács/6. Zeneakadémia

MÁV Lukács/6. Zeneakadémia

Kesselyák Gergely arról nevezetes, hogy különös gonddal állítja össze hangversenyeinek műsorát. Ezen az estén a derűé és a vidámságé a főszerep.
Közreműködik Várdai István (gordonka)

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2020. április 22. szerda, 19:00

Műsor
Rossini: Semiramis – nyitány
Gulda: Gordonkaverseny
Beethoven: IV. szimfónia

Közreműködik
Várdai István (gordonka)

Vezényel
Kesselyák Gergely

Kesselyák Gergely arról nevezetes, hogy különös gonddal állítja össze hangversenyeinek műsorát. Ezen az estén a derűé és a vidámságé a főszerep. Gioachino Rossini (1792–1868) koncerteken is gyakran játszott operanyitányai jókedvű, színpompás szimfonikus művek, fülbemászó dallamokkal és ragyogó színekkel – ez az állítás tökéletesen érvényes az 1823-ban Velencében bemutatott (mellesleg Voltaire szövegére komponált) Semiramis című opera nyitányára is. Friedrich Gulda (1930–2000) korának egyik kiemelkedő zongoraművésze volt, különc és „fenegyerek”. Mint zeneszerző, egyik legismertebb műve ma felcsendülő versenyműve csellóra és fúvós zenekarra, amelyben a zene alaphangja a jazz. A nemes és elegáns csellóhang, valamint a gyakran triviális katonazene ellentétét sikerült ebben a műben összebékítenie. A szólista, Várdai István a moszkvai Csajkovszkij-verseny világraszóló 3. díjával és a Genfi Nemzetközi Csellóverseny első díjával büszkélkedhet, a bécsi Zeneakadémia professzora. Beethoven 1806ban bemutatott IV. szimfóniája az egy évvel korábbi, drámai Eroica szimfónia ellentétpárja, csupa derű, jókedv és még a zenei humorra is találunk példát benne. Merész harmóniái hallatán azt mondhatjuk, a születő romantika hangja keveredik benne Haydn hagyományaival.

Ajánlatunk


A IX. szimfóniát nem túlzás az európai zene legjelentősebb remekművének jellemezni, amely végigkísérte nagy veszteségeinket és győzelmeinket: a wagneri összművészet egyik ihletforrása, a szabadság himnusza, sokak számára a berlini fal leomlásának kísérőzenéje. Egyesek egy öntörvényű zseni megnyilatkozását, mások a közös szellem erejét hallják benne. Az első hangok a „semmiből teremtés” mágikus aktusát, az utolsó ütemek a mindenség önfeledt ünnepélyét jelenítik meg.

Apollón és Dionüszosz, az idill és féktelen ünnepély: efféle ellentétpárokkal lehetne jellemezni Beethoven két szimfóniáját, a Hatodikat és a Hetediket. Takács-Nagy Gábor Beethoven-sorozatának negyedik estjén a „prométheuszi” korszakában járó komponista műveit halljuk.

Ajánló


Alig találunk ikonikusabb alkotást az operairodalomban a Toscánál, amely Victorien Sardou francia drámaíró színdarabjának feldolgozásaként, Puccini zsenialitásának köszönhetően nyerte el…

A zenehallgatást nem lehet elég korán kezdeni! Az idei évadban is folytatódnak nagy sikerű családi koncertjeink. A programok szerkesztője és…

Olaszországi kirándulást ígér zenekarunk hangversenye, amely a XIX. század ünnepelt nagybőgővirtuózát, Giovanni Bottesinit is megidézi egy romantikus operabetét erejéig. Ezután…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!