Program
MÁV Lukács/2. Zeneakadémia
Két mű hangzik el hangversenyünkön, melyek megközelítőleg egy időben keletkeztek. Cherubini közel 40 évvel idősebb Schubertnél, sikeres operaszerző, nagy tekintélyű professzor – Schubert szegény tanító fia, konviktusban nevelkedik, kórusban énekel és kórusiskolai diáktársaival „próbálja ki”, milyen a zenekari hangzás. több
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. november 5. csütörtök, 19:00
Schubert: VI. szimfónia
Cherubini: d-moll Requiem
Közreműködik: Honvéd Férfikar (karigazgató: Riederauer Richárd)
Vezényel: Kesselyák Gergely
Két mű hangzik el hangversenyünkön, melyek megközelítőleg egy időben keletkeztek. Cherubini közel 40 évvel idősebb Schubertnél, sikeres operaszerző, nagy tekintélyű professzor – Schubert szegény tanító fia, konviktusban nevelkedik, kórusban énekel és kórusiskolai diáktársaival „próbálja ki”, milyen a zenekari hangzás. A szellemi összekötő kapocs közöttük Beethoven, aki tisztelte Cherubinit és különösen nagyra becsülte a c-moll Requiemet, Schubert számára viszont ő volt az alfa és az ómega, 20 éves korában komponált VI. szimfóniájában többféle módon is Beethovent követi. Luigi Cherubini (1760-1842) Firenzében született, mégis a francia zene történetében találkozunk a nevével. Párizsban telepedett le és az ottani olasz operaház zenei vezetője lett. Rendkívüli tekintélyre tett szert, a párizsi Conservatoire igazgatója és a francia zenei élet teljhatalmú ura volt. Zenéje nagy kortársai, Haydn, Mozart és Beethoven bécsi klasszikus stílusához kötődik. Két requiemet komponált, az elsőt 1816-ban (c-moll). Ez a mű feltűnést keltett azzal, hogy a szerző nem alkalmazott benne szólistákat, csak kórust és zenekart. Húsz évvel később komponált d-moll Requieme, amely ezen a koncerten is felcsendül, még tovább megy: kizárólag férfikart társít a zenekarhoz. A zene puritán egyszerűsége hallatán a hallgatónak a középkori szerzetesek kórusa jut eszébe.
Ajánlatunk
Olaszországi kirándulást ígér zenekarunk hangversenye, amely a XIX. század ünnepelt nagybőgővirtuózát, Giovanni Bottesinit is megidézi egy romantikus operabetét erejéig. Ezután Ottorino Respighi hegedűversenye következik, amelyet a korai keresztények és a gregorián zenei világ inspirált. Végül Richard Strauss hangulatfestő szimfóniakölteményével búcsúzunk, amely az Itáliából címet kapta: mint egy képeslap, amely nosztalgiával emlékezik a Sorrentóban, Rómában, Nápolyban tett kirándulásokra.
Vivaldi Tavasz című hegedűversenye a zenetörténet legszeretettebb dallamait rejti, ezúttal pedig Jin Xi hegedűszólójával csendül fel matinékoncertünkön. Babar meséje csaknem egy évszázada, 1931-ben jelent meg először francia nyelven: az árván maradt kiselefántról szól, aki a modern Párizsba vetődve elsajátítja a civilizált viselkedés szabályait, majd visszatér a sajátjai közé, és királyuk lesz.
Ajánló
A zenehallgatást nem lehet elég korán kezdeni! Az idei évadban is folytatódnak nagy sikerű családi koncertjeink. A programok szerkesztője és…
Liszt Ferenc virtuóz zongoraművészből vált nagytudású zeneszerzővé, kedvelt szimfonikus költeménye, a Les Préludes pedig már érett hangjáról tanúskodik. De remekmű…
SOSZTAKOVICS EST - Sosztakovics / Schumann / Gustav Rivinius / Thomas Sanderling - SZ/2
MÁV Szimfonikus ZenekarDmitrij Sosztakovics (1906-1975) a huszadik századi orosz zene egyik legjelentősebb alkotója, akinek élete és művei is tele vannak ellentmondásokkal. Hangversenyünk…
Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!