Program
MÁV Jorma Panula karmesterkurzus gálakoncert
Jorma Panula napjainkban a világ egyik legismertebb karmestere. Bár aktív korában több évtizedig volt igen jelentős zenekarok zeneigazgatója, hírnevét elsősorban pedagógiai munkásságának köszönheti. több
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2022. szeptember 4. vasárnap, 18:00
A karmesteri művészet sokban különbözik a hangszeres játéktól, hiszen eredménye más muzsikusok játéka révén mutatkozik meg. Panulával kapcsolatban néhány évtizeddel ezelőtt „a karmesterképzés csodáját” emlegették világszerte, miután „műhelyéből” sorra kerültek ki azóta világhírűvé vált karmesterek: Esa-Pekka Salonen, Sakari Oramo, Jukka-Pekka Saraste és mások. 1973 után három főváros: Helsinki, Stockholm és Koppenhága zeneakadémiáján tanította a jövő karmestereit, emellett pedig mesterkurzusok sokaságát tartotta szerte a világon. A MÁV Szimfonikus Zenekarnak sikerült elérnie, hogy a Mester Budapesten is tartson nemzetközi mesterkurzust, amelynek keretében a kurzus aktív résztvevői a MÁV szimfonikus Zenekart vezényelték. A kezdeményezés sikerét mi sem jelzi jobban, mint hogy idén 8. alkalommal kerül megrendezésre a kurzus, melynek záró gálakoncertjén a kurzuson résztvevők vezénylik a műveket.
Műsor:
Manuel de Falla: A háromszögletű kalap – 1. szvit
Liszt Ferenc: 6. magyar rapszódia
Wolfgang Amadeus Mozart: Varázsfuvola – Nyitány
Maurice Ravel: Pavane egy infánsnő halálára (nagyzenekari változat)
Ludwig van Beethoven: István király – Nyitány
Közreműködik:
MÁV Szimfonikus Zenekar
Vezényelnek: a kurzus résztvevői
Ajánlatunk
Beethoven Coriolan-nyitánya örök. Ahogy a VIII. szimfónia is, ez a haydni derűt sugárzó remekmű, amelyet 1814-ben mutattak be, és könnyed, tréfás hangvétele miatt a szerzőnek is titkos kedvence volt. „Az én kis F-dúrom” – hivatkozott rá egyik feljegyzésében. Takács-Nagy Gábor korunk egyik innovatív Beethoven-karmestere, aki egy olyan jól ismert zenedarabbal is újat tud mutatni, mint az V. szimfónia, amelyre immár örökre ráragadt a komponista titkára által önkényesen választott Sors melléknév.
A fagott, amelynek hangterjedelme jóval túlnyúlik három oktávon, és a legváltozatosabb színekre képes, mély fekvése ellenére már a barokk korban is kedvelt concertáló hangszer volt. Händelt is megihlette, Mozart pedig 1774-ben, tizennyolc évesen írta meg azt a fagottversenyt, amely azóta is a repertoár pótolhatatlan darabja. A cseh romantikus mester, Bedřich Smetana operájából készült szvit, valamint Wagner meglepetésnek szánt karácsonyi ajándéka, a feleségének és gyermekének írt Siegfried-idill is elhangzik a koncerten.
A XVIII. század nemcsak a túlzó pompa, hanem a felfedezések kora is volt. Erről tanúskodik a német zeneszerző, Georg Philipp Telemann szvitje is, amely egyedülálló módon azért született, hogy különféle nemzetek zenéjét megmutassa a hallgatóknak. Ezen a hangversenyen az idősebb Scarlatti áriái is felcsendülnek Kristóf Réka szopránénekesnő előadásában, akinek munkásságában a régizene kiemelkedő helyet foglal el. Farkas Róbert karmester zenei körképe végül a nagy Bach zenekari szvitjével zárul.
Ajánló
Alig találunk ikonikusabb alkotást az operairodalomban a Toscánál, amely Victorien Sardou francia drámaíró színdarabjának feldolgozásaként, Puccini zsenialitásának köszönhetően nyerte el…
Beethoven életrajzírói a mester egyik legjellemzőbb tulajdonságaként emlegetik szabadságszeretetét. Ez az alapja az 1809-ben komponált Egmont nyitánynak. Szellemi rokona az…
Apollón és Dionüszosz, az idill és féktelen ünnepély: efféle ellentétpárokkal lehetne jellemezni Beethoven két szimfóniáját, a Hatodikat és a Hetediket.…
Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!