Program
MÁV Erdélyi/5. Zeneakadémia
Beethoven Házavatás nyitánya a bécsi Josephstädter Theater ünnepélyes felavatására készült 1822-ben, egyetlen koncert-áriáját pedig előszeretettel tűzik műsorra valamelyik nagy vokális műve, a IX. szimfónia, a C-dúr mise, vagy, mint jelen esetben, a Krisztus az Olajfák hegyén című oratórium előtt.
Nincs aktuális előadás
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2020. április 9. csütörtök, 19:00
Műsor
Beethoven: Házavatás nyitány
Beethoven: Ah, perfido – koncertária
Beethoven: Krisztus az Olajfák hegyén – oratórium
Közreműködik
Kolonits Klára (szoprán),
Brickner Szabolcs (tenor),
Gáspár István (basszus),
Nemzeti Énekkar (karigazgató: Somos Csaba)
Vezényel
Csaba Péter
Beethoven Házavatás nyitánya a bécsi Josephstädter Theater ünnepélyes felavatására készült 1822-ben, egyetlen koncert-áriáját pedig előszeretettel tűzik műsorra valamelyik nagy vokális műve, a IX. szimfónia, a C-dúr mise, vagy, mint jelen esetben, a Krisztus az Olajfák hegyén című oratórium előtt. A műfajt Mozart tette ismertté, több remek hangverseny-áriát komponált. Beethoven az ő példáját követi, amennyiben az áriát recitativo vezeti be, mint a korabeli operákban. Az ária címe azt jelenti: Ó, te áruló! Olasz szövegre íródott, a recitativo szövege a híres szövegíró, Metastasio „Achilles Szküroszon” című drámai operaszövegéből való. Egy felháborodott nő panasza, akit kedvese éppen elhagyni készül. A zene gyors, indulatos, nagyon kifejező. 1803-ban írta Beethoven első oratorikus művét, amelyet ugyanazon a hangversenyen mutattak be, mint a c-moll zongoraversenyt és a II. szimfóniát. A Krisztus az Olajfák hegyén igazi oratórium a händel-i értelemben, Beethoven első műve, amelyben emberi hangot, szólistákat és kórust alkalmaz. Az oratórium a bibliai passió-történet egyik legdrámaibb részét dolgozza fel: azt, amikor Jézus az Olajfák hegyén, a Getszemáni-kertben tölti az éjszakát tanítványaival és ott fogják el őt Pilátus katonái. A zene hatásosan érzékelteti a szöveg drámaiságát.
Ajánlatunk
Csaba Péter, zenekarunk állandó vendégkarmestere ez alkalommal a német romantika zenéjébe kalauzolja hallgatóit. Max Bruch legtöbbet játszott műve a g-moll hegedűverseny, amelyet Joachim József mutatott be. Anton Bruckner utolsó szimfóniái mind a zenekar nagysága, mind hosszúságuk révén a romantika „túlérett” korszakához tartoznak. A hangverseny különlegessége még, hogy a hegedűverseny szólistája, Csaba Anna a karmester leánya, aki a Genfi, majd Kölni Zeneművészeti Főiskolán végezte tanulmányait.
Magyarországtól Nagy-Britanniáig vezet programunk, amelyből a humor és a könnyedség sem hiányzik. A MÁV Szimfonikus Zenekart ezúttal a veszprémi illetőségű, kamarazenészként és tanárként is elismert, Bartók–Pásztory-díjas Kováts Péter vezeti – hegedűvel és karmesteri pálcával.
Ajánló
A ZENEKAR VIRTUÓZA - Ravel / Muszorgszkij – Ravel / Ránki Dezső / Maxim Rysanov - L/5
MÁV Szimfonikusok ZenekarMuszorgszkij és Ravel nevei az Egy kiállítás képei zenekari változata nyomán összeforrtak. A Lúdanyó meséi varázslatos hangképei és Muszorgszkij felkavaró,…
Diótörő és karácsonyi dallamok – A MÁV Szimfonikus Zenekar ünnepi hangversenye
MÁV Szimfonikusok ZenekarA MÁV Szimfonikus Zenekar karácsonyi hangversenye
SOSZTAKOVICS EST - Sosztakovics / Schumann / Gustav Rivinius / Thomas Sanderling - SZ/2
MÁV Szimfonikus ZenekarDmitrij Sosztakovics (1906-1975) a huszadik századi orosz zene egyik legjelentősebb alkotója, akinek élete és művei is tele vannak ellentmondásokkal. Hangversenyünk…
Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!