Program


KORSZAKOK ZENÉJE – Mozart / Dubrovay / Eötvös – Várdai István, Farkas Róbert L/1

KORSZAKOK ZENÉJE – Mozart / Dubrovay / Eötvös – Várdai István, Farkas Róbert L/1

A hangversenyen két Mozart-mű fogja közre két kortárs magyar zeneszerző művét. A kapcsolat lényege, hogy az ő műveik részben témájuknál fogva, részben zenei formájuk tekintetében szorosan kötődnek régi korok hagyományaihoz.  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2022. október 13. csütörtök, 19:00

Dubrovay László 2016-ban bemutatott Faust, az elkárhozott c. tánckölteményének anyagából négy zenekari szvitet állított össze, amelyek hangversenyszerűen is előadhatók. Eötvös Péter ma a világ egyik legelismertebb élő zeneszerzője, két régi műfajt, a versenyművet és a concerto grossót ötvözte: a szólóhangszer részben a zenekar csellószólamával, részben a teljes együttessel folytat párbeszédet. A mű zenéje az erdélyi tánczene jellegzetes elemeit idézi: a férfiak „csapásolós” és a nők lassú, folyamatos táncait.

Várdai István 1985-ben született, a Zeneakadémián Mező László tanítványa volt. Több rangos nemzetközi megmérettetésen, köztük a moszkvai Csajkovszkij-versenyen szerepelt sikeresen. Jelenleg a Bécsi Zeneművészeti Főiskola tanára. Farkas Róbert, zenekarunk vezető karmestere a Zeneakadémia után Berlinben fejezte be tanulmányait. Rendszeresen vezényel Németország több nagyvárosának operaházaiban, de sokat szerepel itthon is.

MŰSOR

Mozart: A varázsfuvola - nyitány
Dubrovay László: Faust, az elkárhozott, szvit no. 1.
Eötvös Péter: Cello Concerto Grosso
Mozart: g-moll szimfónia, K. 550

KÖZREMŰKÖDIK

Várdai István - gordonka

VEZÉNYEL

Farkas Róbert

 

Ajánlatunk


A IX. szimfóniát nem túlzás az európai zene legjelentősebb remekművének jellemezni, amely végigkísérte nagy veszteségeinket és győzelmeinket: a wagneri összművészet egyik ihletforrása, a szabadság himnusza, sokak számára a berlini fal leomlásának kísérőzenéje. Egyesek egy öntörvényű zseni megnyilatkozását, mások a közös szellem erejét hallják benne. Az első hangok a „semmiből teremtés” mágikus aktusát, az utolsó ütemek a mindenség önfeledt ünnepélyét jelenítik meg.

Ajánló


A XVIII. század nemcsak a túlzó pompa, hanem a felfedezések kora is volt. Erről tanúskodik a német zeneszerző, Georg Philipp…

Csaba Péter, zenekarunk állandó vendégkarmestere ez alkalommal a német romantika zenéjébe kalauzolja hallgatóit. Max Bruch legtöbbet játszott műve a g-moll…

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!